Competències lingüístiques. 2n.
1r. Trimestre.
• Localitzar la síl·laba tònica de diferents noms.
• Controlar el procés d’escriptura dels mots per assegurar-ne la correcció. Acostumar-se a consultar els diccionaris per confirmar el significat o l’ortografia dels mots.
• Crear una frase amb un nom comú i un nom propi.
• Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
• Discriminar les grafies a/e en síl·labes àtones.
• Escriure el diminutiu i l’augmentatiu d’uns noms.
• Completar amb l’article corresponent (el, la, l’).
• Discriminar les grafies a/e i o/u en síl·labes àtones tot preparant un dictat.
• Substituir una paraula per una de sinònima i una altra d’antònima.
• Discriminar les erres fortes i febles.
• Completar paraules amb b o v.
• Identificar les accions d’uns personatges.
• Preparar dictats.
• Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
• Llegir i extreure informació bàsica d’un conte.
• Discriminar i reproduir correctament els grups consonàntics pr, pl, dr, tr, fr, fl, cr i cl.
• Completar la descripció d’un grup de persones.
• Identificar personatges a partir d’una descripció oral.
• Entendre el significat dels símbols i icones bàsics de la vida quotidiana (marques, senyals viaris, símbols religiosos, icones informàtiques, llegendes de plànols i mapes...).
• Completar amb verbs en el temps adequat.
• Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
• Preparar un dictat.
• Controlar el procés d’escriptura de les paraules per assegurar-ne la correcció.
2n trimestre.
• Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
• Llegir i extreure informació bàsica d’un text poètic.
• Discriminar i escriure correctament les grafies c, q, qu i g, gu.
• Completar paraules amb ga, gue, gui, go o gu.
• Controlar el procés d’escriptura de les paraules per assegurar-ne la correcció. Acostumar-se a consultar els diccionaris per confirmar el significat o l’ortografia de les paraules.
• Completar amb estructures comparatives.
• Practicar les grafies c, q i qu en un dictat.
• Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
• Completar amb oficis i establiments.
• Escriure frases a partir d’un dibuix.
• Practicar les grafies g, j, tg i tj en un dictat.
• Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
• Llegir i extreure informació bàsica d’un text poètic.
• Discriminar i escriure correctament les grafies x, ix, ig i tx.
• Reconèixer els tipus de frases: enunciatives, interrogatives i exclamatives.
• Completar un dibuix a partir d’una descripció oral.
• Escriure paraules polisèmiques corresponents a uns dibuixos.
• Practicar les grafies x, ix, ig i tx en un dictat.
3r trimestre.
• Escriure el diminutiu i l’augmentatiu d’uns noms.
• Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
• Controlar el procés d’escriptura dels mots per assegurar-ne la correcció.
• Completar amb l’article corresponent (el, la, l’).
• Discriminar les grafies a/e i o/u en síl·labes àtones tot preparant un dictat.
• Escriure paraules de la mateixa família.
• Escriure una frase a partir d’una fotografia.
• Practicar les grafies de la essa en un dictat.
• Completar frases amb hi ha / i a.
• Explicar el significat d’unes frases fetes.
• Practicar l’escriptura o no de la hac en un dictat.
• Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
• Llegir i extreure informació bàsica d’una obra teatral.
• Utilitzar amb correcció les grafies ll i l·l.
• Reconèixer els hiperònims.
• Fer un ús correcte dels pronoms em, et, es.
• Redactar una notícia.
• Interpretar les instruccions orals d’un joc.