LLENGUA 2n.

Competències lingüístiques. 2n.

1r. Trimestre.
         Localitzar la síl·laba tònica de diferents noms.
         Controlar el procés d’escriptura dels mots per assegurar-ne la correcció. Acostumar-se a consultar els diccionaris per confirmar el significat o l’ortografia dels mots.
         Crear una frase amb un nom comú i un nom propi.
         Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
         Discriminar les grafies a/e en síl·labes àtones.
         Escriure el diminutiu i l’augmentatiu d’uns noms.
         Completar amb l’article corresponent (el, la, l’).
         Discriminar les grafies a/e i o/u en síl·labes àtones tot preparant un dictat.
         Substituir una paraula per una de sinònima i una altra d’antònima.
         Discriminar les erres fortes i febles.
         Completar paraules amb b o v.
         Identificar les accions d’uns personatges.
         Preparar dictats.
         Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
         Llegir i extreure informació bàsica d’un conte.
         Discriminar i reproduir correctament els grups consonàntics pr, pl, dr, tr, fr, fl, cr i cl.
         Completar la descripció d’un grup de persones.
         Identificar personatges a partir d’una descripció oral.
         Entendre el significat dels símbols i icones bàsics de la vida quotidiana (marques, senyals viaris, símbols religiosos, icones informàtiques, llegendes de plànols i mapes...).
         Completar amb verbs en el temps adequat.
         Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
         Preparar un dictat.
         Controlar el procés d’escriptura de les paraules per assegurar-ne la correcció.
2n trimestre.
         Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
         Llegir i extreure informació bàsica d’un text poètic.
         Discriminar i escriure correctament les grafies c, q, qu i g, gu.
         Completar paraules amb ga, gue, gui, go o gu.
         Controlar el procés d’escriptura de les paraules per assegurar-ne la correcció. Acostumar-se a consultar els diccionaris per confirmar el significat o l’ortografia de les paraules.
         Completar amb estructures comparatives.
         Practicar les grafies c, q i qu en un dictat.
         Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
         Completar amb oficis i establiments.
         Escriure frases a partir d’un dibuix.
         Practicar les grafies g, j, tg i tj en un dictat.
         Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
         Llegir i extreure informació bàsica d’un text poètic.
         Discriminar i escriure correctament les grafies x, ix, ig i tx.
         Reconèixer els tipus de frases: enunciatives, interrogatives i exclamatives. 
         Completar un dibuix a partir d’una descripció oral.
         Escriure paraules polisèmiques corresponents a uns dibuixos.
         Practicar les grafies x, ix, ig i tx en un dictat.

3r trimestre.
         Escriure el diminutiu i l’augmentatiu d’uns noms.
         Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
         Controlar el procés d’escriptura dels mots per assegurar-ne la correcció.
         Completar amb l’article corresponent (el, la, l’).
         Discriminar les grafies a/e i o/u en síl·labes àtones tot preparant un dictat.
         Escriure paraules de la mateixa família.
         Escriure una frase a partir d’una fotografia.
         Practicar les grafies de la essa en un dictat.
         Completar frases amb hi ha / i a.
         Explicar el significat d’unes frases fetes.
         Practicar l’escriptura o no de la hac en un dictat.
         Mostrar facilitat per expressar-se oralment.
         Llegir i extreure informació bàsica d’una obra teatral.
         Utilitzar amb correcció les grafies ll i l·l.
         Reconèixer els hiperònims.
         Fer un ús correcte dels pronoms em, et, es.
         Redactar una notícia.
         Interpretar les instruccions orals d’un joc.