C. MEDI 1r

Competències experimentals i socials. 1r.

1r. Trimestre.
• Reconèixer els trets diferenciadors de l’aspecte (color dels cabells, dels ulls, etc.).
• Recordar el que han après sobre les parts de la cara i les parts del cos.
• Escriure els noms dels dits de les mans.
• Practicar dreta i esquerra en l’entorn quotidià.
• Identificar els punts que ens permeten moure el cos (articulacions).
• Reconèixer les empremtes digitals i que són úniques.
• Respectar les diferències físiques de les persones.
• Relacionar unes imatges amb els àpats corresponents.
• Identificar l’origen animal o vegetal d’uns aliments.
• Triar la imatge del personatge que menja correctament i raonar la resposta.
• Reconèixer l’aliment intrús en cada seqüència.
• Identificar el camí d’un aliment des de l’origen fins al consum.
• Valorar els beneficis de fer una dieta ordenada i equilibrada i entendre la importància de menjar de tot.
• Escriure el nom dels cinc sentits.
• Relacionar els sentits amb la part del cos on es localitzen i escriure el nom d’aquesta part.
• Triar la imatge del personatge que llegeix tenint cura dels seus ulls.
• Relacionar elements amb els sentits que ens ajuden a percebre les seves característiques.
• Experimentar amb els propis sentits.
• Potenciar el respecte i l’ajut als discapacitats sensorials.
• Escriure si determinades accions es fan de dia o de nit.
• Aplicar una clau de color per diferenciar els dies de la setmana dels mesos de l’any. Treballar la relació entre dies i mesos. Portar un calendari a classe i comptar les setmanes que té cada mes.
• Observar dues imatges que representen el que es pot fer i el que no a la nit i raonar-ho. Distingir els oficis de la nit i entendre el paper de l’electricitat.
• Escriure el dia de la setmana que es fan determinades activitats a l’escola.
• Observar el temps i representar-lo amb símbols.

2n Trimestre
• Completar una oració sobre la família amb els verbs que la defineixen. Definir les generacions i establir els vincles familiars entre elles.
• Completar oracions amb informació de la pròpia família i del que ens agrada fer amb ella.
• Interpretar actituds d’uns membres d’una família davant la feina de la casa.
• Observar i reconèixer com a vàlids els diferents tipus de família des de l’experiència pràctica del nostre entorn.
• Respondre preguntes sobre el concepte d’habitatge.
• Localitzar dependències d’una casa en una llista de mots.
• Relacionar el nom d’unes dependències amb la funció que tenen.
• Localitzar pistes per ubicar uns llocs en un plànol.
• Observar el procés de construcció d’una casa.
• Valorar la casa com l’espai on estem protegits de les inclemències del temps, tenim intimitat, guardem totes les nostres coses, etc.
• Observar un espai i ubicar-hi determinats elements per treballar l’orientació.
• Relacionar noms vinculats amb el que podem trobar al carrer amb allò que representen.
• Completar unes definicions de qui i què circula pel carrer amb els noms adequats.
• Triar una de les opcions que es plantegen per treballar el civisme i raonar la resposta.
• Valorar les normes de circulació que cal seguir quan anem de casa a l’escola per poder moure’ns pel carrer amb seguretat.
• Observar els vestits d’uns personatges i relacionar-los amb les eines o estris que es fan servir en el seu ofici.
• Localitzar les paraules que es relacionen amb feines.
• Treballar la linealitat i la direccionalitat per dibuixar unes eines.
• Triar la imatge que representa un millor ambient de treball i raonar la resposta.
• Completar amb els noms dels professionals que necessitem en cada cas.
• Valorar totes les feines com a necessàries.


3r Trimestre.
• Identificar l’acció correcta i raonar la tria.
• Caracteritzar uns animals seguint unes pautes.
• Identificar productes alimentaris d’origen animal.
• Localitzar els animals domèstics i raonar per què ho són.
• Respectar els animals siguin del tipus que siguin.
• Ser responsables dels animals domèstics i tractar-los com necessiten.
• A partir d’una observació directa, dibuixar una planta i indicar-ne totes les seves parts.
• Elaborar una llista de noms de plantes i classificar-les segons que siguin herbes, arbustos o arbres.
• Distingir fruita de flor mitjançant un codi de colors.
• Reconèixer la planta que serveix d’aliment.
• Observar i concloure què li pot passar a una planta en una situació concreta.
• Respectar les plantes en tots els hàbitats.
• Marcar les frases certes referides a l’aigua.
• Resoldre uns mots encreuats amb el vocabulari del text.
• Reconèixer l’aigua que es pot beure d’entre unes imatges.
• Identificar les característiques de l’aigua i valorar-les.
• Procurar estalviar aigua en la mesura de les pròpies possibilitats.
• Ser responsables dels recursos naturals que tenim al nostre abast.
• Completar oracions amb paraules que han anat sortint en la unitat.
• Identificar el material de què estan fets alguns objectes.
• Distingir materials d’origen animal, d’origen vegetal i d’origen mineral.
• Unir objectes que es poden reciclar amb el contenidor de reciclatge que els correspon.