LLENGUA 1r.

Competències lingüístiques. 1r.

1r. Trimestre
• Completar amb les grafies m, p o t.
• Separar les síl•labes d’unes paraules.
• Completar uns mots encreuats amb noms de menjars.
• Completar amb l’article corresponent (el, la, l’).
• Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure. Controlar el procés d’escriure per assegurar millor la correcta escriptura de les paraules.
• Acostumar-se a consultar els diccionaris per confirmar el significat o l’ortografia de les paraules.
• Discriminar les paraules curtes i les llargues
• Completar frases amb el verb hi ha.
• Ordenar lletres per formar paraules, escriure-les i localitzar la síl•laba tònica.
• Completar un text amb els articles adequats.
• Completar amb del, de la i de l’.
• Classificar les paraules en funció de la síl•laba tònica.
• Explicar a qui es feliciten les festes i com.

2n trimestre.
• Respondre preguntes referents a una imatge.
• Controlar el procés d’escriure per assegurar millor la correcta escriptura de les paraules. Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
• Completar un diàleg.
• Completar paraules amb ca, co, cu, que, qui i k.
• Acostumar-se a consultar els diccionaris per confirmar el significat o l’ortografia de les paraules.
• Dibuixar els significats de paraules polisèmiques.
• Identificar els noms amb g o gu.
• Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
• Escriure diminutius i augmentatius.
• Descriure un gat.
• Relacionar paraules per la concordança i escriure frases amb aquestes.
• Completar amb g o j.


3r trimestre .
• Respondre preguntes sobre un text.
• Controlar el procés d’escriure per assegurar millor la correcta escriptura de les paraules. Acostumar-se a consultar els diccionaris per confirmar el significat o l’ortografia de les paraules.
• Escriure els antònims d’unes paraules.
• Aplicar espontàniament les normes ortogràfiques bàsiques a l’hora d’escriure.
• Escriure les paraules d’uns mots encreuats que contenen ny, ll i l•l.
• Completar comparacions.
• Completar paraules amb els grups consonàntics adequats. pr, pl, br, bl, cr, cl, gr, gl.
• Completar amb els signes de puntuació corresponents.