MATEMÀTIQUES 2n

Competències matemàtiques. 2n.

1r Trimestre.
• Llegir i escriure els nombres fins al 99.
• Descompondre nombres en desenes i unitats.
• Calcular sumes sense portar-ne
• Calcular restes sense portar-ne.
• Comparar la relació entre una suma i una resta corresponent.
• Calcular sumes portant-ne amb nombres fins al 99.
• Descompondre en centenes, desenes i unitats nombres fins al 200.
• Completar sèries fins al 200.
• Interpretar dades representades en gràfics de barres.
• Resoldre problemes de suma o de resta.
• Calcular sumes i restes portant-ne amb nombres fins al 99.
• Calcular sumes i restes de nombres de tres xifres, sense portar-ne.
• Llegir i escriure els nombres fins al 300.
• Descompondre en centenes, desenes i unitats nombres fins al 300.
• Calcular sumes de tres nombres sense portar-ne.
• Conèixer les monedes i els bitllets de 5, 10 i 20 €.
• Reconèixer un polígon, així com el nombre de costats i vèrtexs.
• Resoldre problemes de suma o de resta.

2n trimestre .
• Llegir i escriure els nombres fins al 700.
• Descompondre nombres en centenes, desenes i unitats.
• Completar sèries fins al 700.
• Calcular restes i sumes sense portar-ne amb nombres de tres xifres.
• Calcular restes i sumes portant-ne amb nombres de dues xifres.
• Llegir l’hora en un rellotge de busques i en un rellotge digital.
• Reconèixer prismes i piràmides.
• Reconèixer el centímetre i mesurar amb el regle.
• Identificar la multiplicació com una suma de sumands iguals.
• Resoldre problemes de suma o de resta.
• Llegir i escriure els nombres fins al 999.
• Descompondre nombres en centenes, desenes i unitats.
• Reconèixer l’equivalència entre metre i centímetre.
• Calcular sumes portant-ne amb nombres fins a tres xifres.
• Calcular restes portant-ne amb nombres fins a tres xifres.
• Reconèixer cilindres, cons i esferes.
• Conèixer les taules del 2 i del 5.
• Interpretar gràfics de barres de dues característiques.
• Resoldre problemes d’una operació.

3r trimestre.
• Conèixer les taules del 3, del 4, del 6 i del 7.
• Reconèixer la multiplicació com a suma de sumands iguals.
• Resoldre problemes de multiplicar.
• Resoldre problemes de dues operacions.
• Identificar les hores abans i després del migdia.
• Reconèixer que el pla i la recta no tenen límit.
• Identificar un punt com a intersecció de dues rectes.
• Reconèixer el quilo com a unitat de massa, i l’abreviatura.
• Interpretar en una balança el que pesa més i el que pesa menys.
• Fer estimacions de pesos d’objectes.
• Resoldre problemes de suma i resta.
• Calcular multiplicacions sense portar-ne.
• Conèixer les taules de multiplicar.
• Calcular multiplicacions sense portar-ne (el multiplicand és un nombre de dues o tres xifres).
• Conèixer i escriure els mesos de l’any.
• Identificar la distribució dels dies i les setmanes en el calendari.
• Construir figures combinant les peces del tangram.
• Dibuixar sobre una quadrícula la figura simètrica respecte d’una recta donada.
• Reconèixer el litre com a unitat de capacitat de diversos recipients.
• Fer estimacions de capacitat de diversos recipients.
• Fer repartiments en parts iguals.
• Escriure la divisió corresponent a un repartiment en parts iguals.
• Resoldre problemes de repartiments amb suport gràfic.
• Calcular el doble i la meitat d’un nombre.