C. MEDI 2n

Compètencies experimentals  i socials. 2n.

1r.Trimestre.
• Recordar el que han après sobre els ossos, els músculs, les articulacions, la sang, el cor i el cervell.
• Posar tres exemples d’ossos, tres de músculs i tres d’articulacions. Aplicar-los al propi cos.
• Completar oracions amb les parts del cos.
• Reconèixer el que és bo per a la salut.
• Respondre qüestions sobre el moviment del cos i la respiració.
• Practicar el concepte d’articulació.
• Valorar la importància de l’esport i la tecnologia per ajudar el cos.
• Recordar el que han après sobre la dieta equilibrada, l’origen dels aliments i com es poden consumir.
• Repassar el procés de la digestió i totes les parts que hi intervenen (boca, dents, saliva, estómac...).
• Escriure oracions a partir d’uns mots sobre els aliments que trien d’un grup.
• Identificar ingredients i el seu origen.
• Crear un àpat que correspongui a una dieta equilibrada.
• Reconèixer els bons hàbits alimentaris d’un mateix.
• Identificar el camí del blat al pa.
• Classificar els aliments en funció d’on es venen.
• Recordar el que han après sobre el Sol, la Terra i la Lluna i el seu moviment relacionat amb el pas del temps.
• Completar oracions amb mots destacats de la unitat.
• Escriure què es veu en el cel de dia i de nit.
• Interpretar els símbols del temps meteorològic en un mapa.
• Reconèixer les fases de la Lluna en uns dibuixos.
• Reconèixer les estacions a partir dels canvis en el paisatge.
• Desenvolupar l’observació i anàlisi del temps atmosfèric.
• Registrar i anotar dades d’una observació en una taula.
• Recordar el que han après sobre el pas del temps, el rellotge, el calendari.
• Escriure oracions amb el vocabulari de la unitat.
• Reconèixer la importància de la puntualitat.
• Escriure els dies de la setmana i els mesos de l’any per ordre.
• Observar els canvis que es produeixen amb el pas del temps en un espai.
• Localitzar dates en un calendari.
• Construir un rellotge i llegir correctament les hores.
• Identificar el passat, el present i el futur a l’entorn..

2n trimestre
• Competencies experimental i social
• Recordar el que han après sobre pobles, ciutats, barris, mobiliari urbà, ajuntaments, monuments i normes de circulació.
• Col•locar uns rètols en el lloc del plànol corresponent.
• Explicar la diferència entre poble i ciutat i entre calçada i vorera.
• Reflexionar sobre qüestions cíviques i reconèixer la importància del nostre comportament en el conjunt de la societat.
• Localitzar llocs en un plànol.
• Construir una maqueta.
• Recordar el que han après sobre transports públics i privats, mitjans de comunicació personals i col•lectius.
• Completar un esquema sobre els mitjans de transport.
•Exposar i raonar quin mitjà de transport els agrada més.
• Relacionar uns trajectes amb el mitjà de transport més adequat per fer-los.
• Relacionar definicions amb el mitjà de comunicació a què correspon i distingir si són col•lectius o personals.
• Fer un gràfic sobre els mitjans de transport que utilitzem.
• Valorar la importància del comportament cívic de les persones en els transports públics.
• Recordar les definicions de feina, fàbrica, serveis, primera matèria i producte elaborat.
• Subratllar la paraula que completa una oració.
• Completar oracions amb les paraules d’una llista.
• Escriure dues feines que es facin individualment i dues que es facin en equip.
• Triar un producte d’alimentació i completar una fitxa amb les seves dades.
• Valorar el treball de les persones i prendre consciència de la importància del treball en equip.
• Recordar el que han après sobre les eines, les màquines, l’energia i l’estalvi energètic.
• Posar exemples d’invents que compleixin les característiques que es proposen i explicar-ne la utilitat.
• Distingir les eines de les màquines.
• Respondre preguntes referides a un aparell que apareix en una fotografia.
• Valorar els perills de l’electricitat i el seu estalvi.
• Elaborar paper reciclat.
• Valorar la feina dels inventors, que faciliten la nostra vida..

3r trimestre
• Recordar el que han après sobre animals domèstics i salvatges, vertebrats i invertebrats, adaptacions a l’entorn, i de com es classifiquen en funció del que mengen i de com es reprodueixen.
• Definir conceptes que caracteritzen els animals.
• Ordenar una seqüència cronològicament.
• Caracteritzar uns animals.
• Respectar els animals.
• Valorar l’observació com un mitjà per conèixer com són i es comporten els animals.
• Reconèixer les definicions de plantes, els tipus (arbres, arbustos i herbes), les silvestres i les conreades i les parts de les plantes que ens mengem (arrels, tija, fulles, llavors, fruits, flor).
• Relacionar les parts de les plantes que ens mengem amb els aliments.
• Localitzar productes d’origen vegetal.
• Identificar els ingredients per fer uns plats concrets.
• Reconèixer els comportaments incorrectes amb les plantes. Respectar les plantes.
• Valorar les feines vinculades al conreu de les plantes.
• Fer les activitats 3, 4 i 5 de la pàgina 36 del Quadern d’avaluació. Coneixement del Medi 2 Educació primària.
• Recordar que aigua i aire són necessaris, definir els estats de l’aigua, el cicle de l’aigua, la presència de l’aire i l’oxigen que hi ha en aquest.
• Definir coses que s’han après sobre l’aire i sobre l’aigua.
• Respondre preguntes sobre l’aigua.
• Observar unes fotografies i respondre qüestions sobre aquestes. Triar l’opció que correspon al problema que es planteja en una imatge.
• Reconèixer la importància de l’aigua i de l’aire en la vida de les persones.
• Respectar el nostre entorn i no contaminar-lo.
• Ser responsables dels recursos naturals que tenim al nostre abast.
• Plantejar-los què significa respectar el nostre entorn.
• Recordar les definicions de paisatge, element natural i element fet per les persones, tipus de paisatge i canvis que s’hi produeixen.
• Exemplificar elements naturals i fets per les persones.
• Escriure el text d’unes postals i enviar-les.
• Observar una foto i descriure què s’hi veu.
• Triar un paisatge en funció d’unes expectatives de vacances. Exemplificar tipus de paisatges amb llocs reals.
• Reconèixer la importància de respectar el nostre entorn i no deteriorar-lo.